Verzenden

 

DAGELIJKSE VERZENDING; 
Alle orders welke voor 13.00 uur  geplaatst worden en de betaling goed is verlopen, worden dezelfde dag nog verzonden. 7 dagen in de week!
Alle orders welke na 13.00 uur geplaatst worden, worden over het algemeen de dag erna verzonden.
Orders worden in behandeling genomen na een juist uitgevoerde betaalmethode. 

Let op! Het kan zijn dat jij om 12.59 de bestelling keurig hebt afgerond, maar wij pas de bevestiging van betaling om 13.15u of later ontvangen. Helaas lopen we de order dan net mis en wordt het pas de volgende ochtend verwerkt. Met Klarna achteraf kan het zelfs enkele uren duren voordat we bevestiging van goedkeuring krijgen. 

Opties:

  • PostNL thuisbezorgd,
  • PostNL pakketpunt (max. 15 kilo per pakket)
  • Afhalen op afspraak in Oostwold - gratis uiteraard (gem. Oldambt)
  • Bezorging door Rorico in gemeente Oldambt, uitsluitend na overleg!

Via PostNL:

  • Thuisbezorgd met postNL.
    Wij hanteren verschillende tarieven, op basis van besteed bedrag. 
    Bestellingen tot 10 euro hebben € 7.49 verzendkosten. 
    Bestellingen vanaf 10 euro hebben € 6.29 verzendkosten.
    Bestellingen vanaf 65 euro hebben € 4.99 verzendkosten.
    Bestellingen vanaf 100 euro hebben € 3.99 verzendkosten.
    De meeste bestellingen vallen tussen de 10-50 euro, voor deze groep blijven de verzendkosten dus gelijk!  
    In het winkelmandje staan de tarieven ook bovenaan vermeld. 
  • Naar PostNL pakketpunt (max. 15 kilo) is standaard € 7.00
  • De verzendkosten worden automatisch  berekend in het winkelwagentje tijdens de checkout, zodra je de verzendmethode hebt gekozen


De pakketten worden altijd verzonden met track & trace. 
Dit kan zijn; via de pakketdienst, óf als brievenbuspakketje. Wij maken hier zelf de keuze in. 

Bij brievenbuspakjes wordt er €2,10 (orders tot 10 euro) of € 1,10 (orders tot 25 euro) terug gestort! Voor een brievenbuszending betaal je dus altijd minder.  Orders vanaf 25 euro worden altijd als pakket verzonden. 
 

------------------------------------------------------------------------------------

BEZORGING DOOR POSTNL

Pakketten worden van maandag t/m zaterdag bezorgd. 
Brievenbuspakjes van dinsdag t/m zaterdag. 

Momenteel merken wij nu al dat de najaarsdrukte van start is bij PostNL. Circa 90% komt de volgende dag aan. Rond de decembermaand zal de volgende dag levering ongetwijfeld vaker niet lukken.

Bestel dus op tijd! En zeker niet pas 1-3 dagen voortijd. Wij verzenden dagelijks, maar dit wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk de volgende dag bij je thuis geleverd wordt. Wij hebben helaas geen invloed op het sorteerproces bij PostNL. 

U krijgt een track&trace code van uw pakket(ten) in de mail, zodat u de zending zelf kunt volgen.
Je kan hier je pakket volgen: Track & Trace

Post NL beleid.
Zij zullen slechts 1 maal aan de deur komen, als het pakje niet afgeleverd wordt,
wordt hij naar een nabijgelegen pakketpunt / postNLpunt gebracht.
Hier kunt u uw pakketje binnen 7 dagen ophalen.
Daarna stuurt PostNL het pakket weer retour. Mocht het pakket weer retour komen, wordt uw orderbedrag
minus verzendkosten en minus retourkosten, weer aan uw teruggestort, op dezelfde wijze als de betaling is voldaan.
Ditzelfde geldt voor pakketjes welke naar een pick-up lokatie van PostNL wordt gestuurd. 

Tip:
Hang een briefje op uw deur met aanwijzingen voor de pakketbezorger indien u niet thuis bent op moment van bezorging
.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Afhalen op afspraak; 

Afhalen op afspraak is mogelijk van maandag t/m zaterdag. Met uitzondering/spoed ook op zondag mits mogelijk. Tijdstip afhalen kan tussen 10.00-20.00 uur. Geef een tijdskader van maximaal een half uur. 
Geef hiervoor duidelijk de gewenste dag & tijd aan tijdens het bestelproces bij OPMERKINGEN, of stuur ons een Whatsapp. Op feestdagen is afhalen niet mogelijk.

Voorwaarden bij afhalen op afspraak:

  • Indien je betaald per iDEAL: De order wordt meteen verwerkt. Je kan zelf bepalen wanneer u de order ophaalt zodra u bericht krijgt dat de order klaar staat om af te halen. Bij voorkeur wel binnen 2 weken. 
  • Indien je betaald d.m.v. 'vooraf overmaken', dien je de order eerst te betalen. Pas na betaling wordt de order verwerkt en klaargemaakt voor afhalen. 
     

Je kan jouw order op afspraak afhalen bij:
Rorico Taarten & Shop
Nieuweweg 13
9682 RL  Oostwold (gemeente Oldambt) 

 

SPOED?
Heb je het direct / dezelfde dag nog nodig? 
- Neem contact op met ons via Whatsapp (nummer onderin scherm) 
- We kijken dan samen wat mogelijk is. 
- Bestel online en betaal direct via iDeal, laat even weten dat je de bestelling hebt geplaatst, zodat wij hem tijdig met spoed klaar kunnen zetten. 
- Via mail wordt alleen ergens tussen de middag gekeken. Een spoedmelding zonder vooraf contact te hebben opgenomen via whatsapp, kan dus te laat gezien worden. 


Regelmatig krijg ik de vraag of men ook een mondkapje of QR code nodig heeft
om de bestelling af te komen halen... 

NEE, nu niet en nooit niet! Je mag daar zelf de keuze in maken wat jezelf prettiger vindt. 
Ik ben tegen ongelijkheid en discriminatie in welke vorm dan ook....
Niet op geloofs- of levensovertuiging, niet op huidskleur of afkomst, niet op medische gronden, niet op geaardheid, niet op scholing, niet op uiterlijk enzenzenz. 

  
 

-------------------------------------------------------------------------------------
Bezorging door Rorico:

Als je in de gemeente Oldambt woont, kan in overleg ook door Rorico zelf bezorgd worden. 
Deze optie staat niet meer in de winkelwagen. Neem hiervoor contact op met ons.
Ook hier zijn kosten aan verbonden, op basis van kilometers en een starttarief voor de tijd. 
Uitzonderingen:
Oostwold (postcodegebied 9682) : € 1.50  (nieuweweg oostwold gratis) 
Midwolda & Finsterwolde (postcodegebied 9681 en 9684) : € 3.50


Wanneer bezorgt Rorico?
- Bezorging vindt uitsluitend plaats op afspraak.
- Er wordt slechts 1 bezorgpoging gedaan, gezien dit speciaal op afspraak gebeurd. 
- Is er niemand thuis, dan gaat de bestelling mee terug. De klant kan zelf de bestelling afhalen op afspraak. De klant kan geen aanspraak maken op restitutie van de bezorgkosten of op gemaakte kosten voor het afhalen door de klant. 
---------------------------------------------------------------------------------------

Veelgestelde vragen over de verzendkosten en verpakkingen:

1: Waarom zijn de tarieven gewijzigd? 
Uitleg:

De proef van 3 maanden om 1 vast tarief te hanteren, heeft voor ons helaas zeer nadelig uitgepakt en kunnen we daarom niet blijven hanteren.  
Door deze proef hebben we wel precies kunnen vaststellen bij welke orderbedragen we welke verzendkosten als minimum moeten hanteren, zodat we geen winst én geen verlies erop hebben.
Want dat vind ik wel zo eerlijk voor beide partijen. Daarom wordt er voor kleine bestellingen onder de 10 euro het volledige bedrag van de verzendkosten van PostNL gerekend. Sommige webshops hebben een orderbedrag vanaf € 10.00 om deze reden, maar wij vinden dat de klant daar zelf de keuze in moet kunnen maken. 


POSTNL TOESLAG tussen 20nov-31dec:
In de periode van 20 nov - 31 dec. rekent postNL een toeslag per pakket,
wij rekenen deze niet door aan de klant.  



2: Waarom betaal ik als klant BTW over verzendkosten?
Uitleg:
Als je als particulier iets verzend, hoef je geen btw te betalen.
Als je als webshop iets naar een klant verstuurd moeten wij hier wel btw over berekenen naar de klant toe en dit deel moeten wij ook weer rechtstreeks aan de belastingdienst afdragen. 
De kosten zijn dus gebaseerd op het voor ons gemiddelde geldend verzendtarief excl btw + 21% btw. 

3: Waarom verzend je het dan niet gewoon 'privè'? Want dan ben je goedkoper, kunnen de verzendkosten omlaag en je hoeft geen btw erover te betalen.
Uitleg:
Ha, dat klopt! Zou je denken en dat was ook mijn allereerste gedachte toen ik voor het eerst met zakelijk verzenden te maken kreeg.... Echter ziet de belastingdienst dat als fraude en belastingontduiking. Dus helaas pindakaas, daar beginnen we absoluut niet aan.  ​

4: Waarom gebruik je ook gebruikte dozen en verpakkingsmateriaal om in te verzenden?
Uitleg:
Om 2 redenen, 
Reden 1 is de hoofdreden:
Ik ontvang van mijn leveranciers alle producten in dozen, al dan niet met opvulmaterialen. 
Een goede kartonnen doos is zonde om zomaar weg te doen terwijl ze nog prima herbruikbaar zijn.
Evenals papieren en plastic opvulmaterialen. Er wordt al zoveel onnodig weggegooid!!!  
Reden 2 kostenbesparing.
Niet meer en niet minder. Karton is in een jaar tijd bijna verdubbelt in prijzen. Opvulmaterialen zijn bijna nog duurder dan de doos zelf. Dus willen wij de prijzen zo laag mogelijk houden, is het beter om alles netjes te recyclen. 

5: Waarom verzenden jullie alleen met PostNL?
Uitleg:
PostNL is tot op heden nog de voordeligste optie. Pas als we minimaal constant 4x zoveel kunnen gaan verzenden aan orders, worden andere aanbieders pas interessant voor ons.  Dit blijft dus eerst een toekomstdroom. 

© 2020 - 2022 RoricoTaartenShop | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel