Opties:
- DHL thuisbezorgd
- DHL service point
- PostNL thuisbezorgd
- PostNL pakketpunt
- Thuisbezorgd met DHL of PostNL **niet bij de buren**
- Bezorging door Rorico in gemeente Oldambt, uitsluitend in de dorpskernen
van de plaatsen Oostwold/Midwolda/Finsterwolde/Beerta/Blauwestad - Afhalen op afspraak in Oostwold (gem. Oldambt)
----------------------------------------------
Verzenden
SNELLE VERZENDING;
- Je order wordt binnen 1-3 dagen verzonden. Dit is afhankelijk van welk moment je bestelt.
- We proberen 1x per dag, ergens in de ochtend, de orders uit te draaien en daarna te verzamelen.
- Op woensdag en zondag verzenden wij geen orders.
- Je kan ook kiezen om later te laten verzenden. Maak dan deze keuze en plaats gewenste verzenddatum in het opmerkingenveld eronder.
- We kunnen geen bezorgdatum garanderen. Dit is volledig afhankelijk van de bezorgdiensten.
We zien met name het gehele jaar rondom feestdagen en vakanties vertragingen!
Hou hier rekening mee! - Orders worden pas in behandeling genomen na een juist uitgevoerde betaalmethode.
Via PostNL of DHL:
- De verzendkosten worden automatisch berekend in het winkelwagentje tijdens de checkout, zodra je de verzendmethode hebt gekozen.
Standaard staat "Thuisbezorgd met DHL" voorgeselecteerd, dit kan je dus zelf wijzigen naar de voor jouw voordeligste optie of voorkeur. Dit zie je aan het gekleurde bolletje en lichtere balk.
Het keuzemenu ziet er zo uit:
- Thuisbezorgd met postNL.
Wij hanteren verschillende tarieven, op basis van besteed bedrag.
De tarieven zijn zichtbaar in je winkelmandje NADAT je de verzendoptie hebt gekozen.
Bij grote orders kan het zijn dat het in meerdere pakketten wordt verzonden.
1 pakket zal maximaal 21 kilo wegen.
- Naar PostNL pakketpunt (max. 15 kilo) is een standaard vast bedrag
- Thuisbezorgd met DHL
Een vast verzendbedrag voor DHL.
De tarieven zijn zichtbaar in je winkelmandje NADAT je de verzendoptie hebt gekozen.
Bij grotere orders kan het zijn dat het in meerdere pakketten wordt verzonden.
1 pakket zal maximaal 20 kilo wegen.
- Bezorgd naar DHL Servicepoint
Standaard voordelig tarief voor pakketten tot max. 15 kilo. Vermeld je voorkeur van DHL punt bij het opmerkingenveld. Geef je geen voorkeur aan, dan kiezen wij 1 uit de lijst van opties in de buurt welke ons wordt aangeboden, echter weten wij niet wat een prettig/goed DHL punt is en of het daadwerkelijk de dichtsbijzijnde is.
- ** Niet bij buren**
Wil je niet dat het eventueel bij de buren wordt afgegeven? Dit kan je als optie aanvinken. Helaas rekenen de pakketdiensten daar tegenwoordig voor zakelijke zendingen ook steeds meer voor,
en kunnen we er niet onderuit dit door te berekenen.
Wil je hier niet extra voor betalen? Dan plak je een briefje op je deur, of kiest voor afhalen op pakketpunt. Maar wij zetten dit dan niet meer op het verzendlabel en/of de doos.
(als we dit wel doen zonder dit bij het verzendlabel aanmaken aan te vinken, krijgen we als zakelijke verzender achteraf de kosten + boete alsnog doorberekend)
- De pakketten worden altijd verzonden met track & trace.
- Je pakket wordt verzonden als normaal pakket of als brievenbuspakketje.
Hier is (nog) geen keuze in vanuit de klant.
Als het past in een brievenbuspakketje, dan gaat het ook als brievenbuspakketje, TENZIJ je specifiek vermeld bij opmerkingen dat je het sowieso als pakket wilt.
Bij brievenbuspakjes betaal je via postNL € 5.50 en DHL € 4.75 (orders tot 25 euro).
Het teveel betaalde bedrag aan verzendkosten wordt terug gestort!** Orders vanaf 25 euro worden altijd als pakket verzonden.
**dit is alleen mogelijk als er betaald is met iDeal of Vooraf overmaken. Bij Klarna achteraf kunnen we de verzendkosten helaas niet achteraf wijzigen en zal het gewoon als pakket worden verzonden.
----------------------------------------------
Bezorgdagen:
PostNL:
Pakketten worden van maandag t/m zaterdag bezorgd.
Brievenbuspakjes van dinsdag t/m zaterdag.
DHL:
Pakketten én brievenbuspakketten worden van maandag t/m vrijdag bezorgd.
Heel enkel ook op zaterdag, maar dat is niet in alle regio's zo.
------------------ ------------------ ------------------
Wij verzenden zoals hierboven vermeld, maar dit wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk de volgende dag bij je thuis geleverd wordt. We zien sinds oktober dat de pakketten steeds vaker vertraging hebben.
Wij hebben helaas geen invloed op het sorteerproces bij PostNL/DHL!!
Het correct invoeren van het adres is volledig voor verantwoordelijkheid van de klant. Dit voorkomt vertragingen tijdens de sorteerprocessen, dus zeer belangrijk!
Eventuele extra kosten welke hieruit voortvloeien, bij het niet correct invullen, worden op de klant verhaald.
Je krijgt een track&trace code van jouw pakket(ten) in de mail, zodat je de zending zelf kunt volgen.
Met PostNL kan je ook hier je pakket volgen: Track & Trace
Vertraagd?
Hou je track & trace altijd zelf in de gaten, zodat je weet waar je pakket is.
Is je pakket langer dan 7 dagen onderweg? Dan kan je contact met ons opnemen.
Het heeft geen nut om contact met de pakketdienst op te nemen, aangezien zij jullie doorverwijzen naar de verzender (of hangen 1 of andere onzinreden eraan, wat helemaal niet klopt! en sturen je vervolgens door naar ons als verzender)
Pas ná 7 dagen kunnen wij een eventuele klacht indienen, eerder kunnen wij ook helemaal niks. (in nov/dec mogen we dit zelfs pas ná 10 dagen...)
Post NL en DHL bezorgbeleid.
Zij zullen slechts 1 maal aan de deur komen.
Als er niemand thuis is, én er geen neerzetoptie is, wordt het pakket naar een nabijgelegen pakketpunt gebracht. Hier haal je zelf je pakket binnen 5 dagen op.
Daarna stuurt PostNL/DHL het pakket weer retour. Mocht het pakket op deze manier weer retour komen, wordt jouw orderbedrag minus verzendkosten EN minus retourkosten, weer aan je teruggestort, op dezelfde wijze als de betaling is voldaan.
Ditzelfde geldt voor pakketjes welke naar een pick-up lokatie van PostNL wordt gestuurd en weer retour komen.
Tips:
- Maak een account aan bij PostNL en DHL. Je kan hier je pakket volgen, je kan updates instellen (mits zelfde mailadres als tijdens bestellen) en je hebt de mogelijkheid om neerzetbevestiging te vermelden.
- Geen app/account? Hang een briefje op uw deur met aanwijzingen voor de pakketbezorger indien u niet thuis bent op moment van bezorging. Soms is het ook mogelijk via de Track&Trace pagina zelf, om de bezorglokatie aan te geven, bijvoorbeeld in de schuur.
--------------------------------------------------- -------------------------------------------------------
Afhalen op afspraak
Afhalen op afspraak is mogelijk van maandag t/m zaterdag. (versproducten woe t/m za)
Tijdstip afhalen kan tussen 10.00-20.00 uur.
Geef hiervoor duidelijk de gewenste dag & tijd aan tijdens het bestelproces bij OPMERKINGEN, of stuur ons een Whatsapp. Door een nieuwe baan buitenshuis, is de flexibiliteit iets minder groot qua afhalen.
Op zon- en feestdagen is afhalen niet mogelijk.
Voorwaarden bij afhalen op afspraak:
- We verwachten je ook te zien op de door jouw gekozen tijd. Wij wachten maximaal een kwartier.
Lukt het je niet om op tijd te komen door omstandigheden? Neem dan eerst contact op voordat je alsnog deze kant op komt, zodat we kunnen overleggen voor een nieuwe tijd. (bij voorkeur via whatsapp voor snelste contact, mail wordt maar 1x per dag gecheckt)
Hou er rekening mee dat we niet kunnen wachten i.v.m. andere verplichtingen & baan! - Indien je betaald per iDEAL: De order wordt meteen verwerkt. Je kan zelf bepalen wanneer u de order ophaalt zodra je bericht krijgt dat de order klaar staat om af te halen. Bij voorkeur wel binnen 2 weken.
- Indien je betaald d.m.v. 'vooraf overmaken', dien je de order eerst te betalen. Pas na betaling wordt de order verwerkt en klaargemaakt voor afhalen.
Je kan jouw order op afspraak afhalen bij:
Rorico Taarten & Shop
Nieuweweg 13
9682 RL Oostwold (gemeente Oldambt)
SPOED?
Heb je het direct / dezelfde dag nog nodig?
- Neem contact op met ons via Whatsapp (nummer onderin scherm)
- We kijken dan samen wat mogelijk is.
- Bestel online en betaal direct via iDeal, laat even weten dat je de bestelling hebt geplaatst, zodat wij hem tijdig met spoed klaar kunnen zetten.
- De mail wordt dagelijks bekeken, echter kan het tijdstip variëren! Een spoedmelding zonder vooraf contact te hebben opgenomen via whatsapp, kan dus te laat gezien worden en staat dan niet klaar.
------------------------------------------ -------------------------------------------
Bezorging door Rorico:
Als je in de gemeente Oldambt woont in de woonplaatsen Oostwold/Midwolda/Finsterwolde/Beerta/Blauwestad (m.u.v. het Wold), kan het thuis worden bezorgd door mijzelf. Het gaat hierbij om de dorpskernen van de woonplaatsen, en níét de buitengebieden.
Deze optie staat niet in de winkelwagen, i.v.m. de overzichtelijkheid. Wel kan deze optie aan worden gezet op verzoek. Stuur me even een whatsappje en zodra ik aanwezig ben, zal ik de optie aanzetten.
Bezorgkosten per plaats:
Woonplaats | Bezorgkosten |
---|---|
Oostwold (dorpskern) | € 2,00 |
Finsterwolde (dorpskern) | € 3,00 |
Ekamp (Finsterwolde) | € 3,00 |
Meerland (Oostwold) | € 3,00 |
Midwolda (dorpskern) | € 4,00 |
Blauwestad (m.u.v. woongebied Het Wold!) | € 4,00 |
LET OP, ik bezorg alleen in deze plaatsen!! |
Wanneer bezorgt Rorico?
- Bezorging vindt plaats op verzenddagen, tussen 11.00-14.00u.
- Bezorging vindt dus niet plaats op woensdag en zondag.
- Er wordt slechts 1 bezorgpoging gedaan. Zorg dat je thuis bent of geef toestemming voor plaatsing op een specifieke lokatie rondom het huis waar ik het mag plaatsen (zorg dat het niet in de zon/regen is etc).
- Is er niemand thuis én is er geen neerzet-toestemming, dan gaat de bestelling mee terug. De klant kan zelf de bestelling afhalen op afspraak. De klant kan geen aanspraak maken op restitutie van de bezorgkosten of op gemaakte kosten voor het afhalen door de klant zelf.
----------------------------------------- ----------------------------------------------
Veelgestelde vragen over de verzendkosten en verpakkingen:
1: Waarom zijn de tarieven gewijzigd?
Uitleg:
Wij passen onze tarieven aan, aan de tarieven van de pakketdiensten.
Bestel je meer, dan nemen wij een deel van de verzendkosten over.
Kies zelf de voordeligste optie in je winkelmandje bij stap 2 / afrekenen.
Er is geen gratis verzending vanaf een bepaald bedrag, simpelweg omdat de pakketdiensten het ook niet gratis doen en bij zwaardere of grotere pakketten nog extra toeslagen aan ons worden berekend.
2: Waarom gebruik je ook gebruikte dozen en verpakkingsmateriaal om in te verzenden?
Uitleg:
Om 2 redenen,
Reden 1 is de hoofdreden:
Ik ontvang van mijn leveranciers alle producten in dozen, al dan niet met opvulmaterialen.
Een goede kartonnen doos is zonde om zomaar weg te doen terwijl ze nog prima herbruikbaar zijn.
Evenals papieren en plastic opvulmaterialen. Er wordt al zoveel onnodig weggegooid!!!
Reden 2 kostenbesparing.
Niet meer en niet minder. Karton is sinds de corona tijd bijna verdubbelt in prijzen.
Opvulmaterialen zijn bijna nog duurder dan de doos zelf. Dus willen wij de prijzen zo laag mogelijk houden, is het beter om alles netjes te recyclen.
3: Waarom kan er niet op woensdag en zondag worden verzonden?
Uitleg:
Naast de webshop hebben wij ook andere verplichtingen en werkzaamheden. Door er vaste dagen aan te geven is er duidelijkheid voor iedereen.
4: Als ik vandaag keurig voor 11.00u 's morgens bestel, heb ik het dan gegarandeerd morgen binnen?
Uitleg:
- Die garantie kunnen wij helaas niet geven. Spoedbestellingen zijn geheel op eigen risico.
- Naast de webshop hebben we gewone banen met wisselende diensten. De orders worden hierdoor binnen 1-3 werkdagen verzonden.
- Ook wordt er op woensdag en op zondag niet verzonden.
- Hou ook rekening ermee met welke vervoerder je kiest. DHL levert bijv. meestal niet op zaterdag!
- Zodra wij een pakket hebben verzonden, kunnen wij geen invloed meer uitoefenen op het verzend/leveringsproces.
- Advies is hierom ook: bestel altijd op tijd. Helemaal in de drukke piek van november/december en de vakantieperiodes.