Verzenden

DAGELIJKSE VERZENDING; 
Alle orders welke voor 13.00 uur  geplaatst worden en de betaling goed is verlopen, worden dezelfde dag nog verzonden. 7 dagen in de week!
Alle orders welke na 13.00 uur geplaatst worden, worden over het algemeen de dag erna verzonden.
Orders worden in behandeling genomen na een juist uitgevoerde betaalmethode. 
Let op! Het kan zijn dat jij om 12.59 de bestelling keurig hebt afgerond, maar wij pas de bevestiging van betaling om 13.15u of later ontvangen. Helaas lopen we de order dan net mis en wordt het pas de volgende ochtend verwerkt. Met Klarna achteraf kan het zelfs enkele uren duren voordat we bevestiging van goedkeuring krijgen. 

Opties:

  • PostNL thuisbezorgd,
  • PostNL pakketpunt (max. 15 kilo)
  • Afhalen op afspraak in Oostwold (gem. Oldambt)
  • Bezorging door Rorico in gemeente Oldambt, uitsluitend na overleg!

Via PostNL:

Wij hebben een proef gestart en de verzendkosten verlaagd!!*
De verzendkosten zijn vanaf 7 juni 2021:

  • € 5.95 tot 20 kilo  (naar pakketpunt max. 15 kilo)  ipv € 7.30 !!
  • € 11.95 tot 30 kilo  etc. 
  • De verzendkosten worden automatisch in het winkelwagentje tijdens de checkout berekend. 
  • Bij bestellingen boven de 150 euro zijn de verzendkosten gratis. (maximaal 30 kilo, excl verzendkosten, niet geldig op vers gemaakte producten)


De pakketten worden altijd verzonden met track & trace. 
Dit kan zijn; via de pakketdienst, óf als brievenbuspakketje.
Hier is helaas geen keuze in mogelijk.

*De proef om op deze manier de verzendkosten te berekenen, loopt 3 maanden, hierna gaan we bekijken of dit uitkan of dat er aanpassingen aan gemaakt moeten worden. 
Indien we dit eerder in de webshop-host kunnen gaan scheiden qua producten, zullen we dit opnieuw bekijken. Nu is de optie er namelijk nog niet om artikelen te selecteren welke voor brievenbuspakje geschikt zijn.

Gratis verzending boven de 150 euro (aan producten) is tot maximaal 30 kilo, dit wordt automatisch in de winkelwagen tijdens de checkout aangegeven.

------------------------------------------------------------------------------------

Pakketten worden van maandag t/m zaterdag bezorgd,
brievenbuspakjes van dinsdag t/m zaterdag. 
Momenteel kampen alle bezorgdiensten nog regelmatig met vertraging. Rondom vrije (feest)dagen is dit meestal wat vaker.  circa 85-90% komt de volgende dag aan. 
SPOEDBESTELLINGEN KUNNEN NIET WORDEN GEGARANDEERD! IS OP EIGEN RISICO!!

U krijgt een track&trace code van uw pakket(ten) in de mail, zodat u de zending zelf kunt volgen.
 

Post NL beleid.
Zij zullen slechts 1 maal aan de deur komen, als het pakje niet afgeleverd wordt,
wordt hij naar een nabijgelegen postkantoor gebracht.
Hier kunt u uw pakketje binnen 7 dagen ophalen.
Daarna stuurt PostNL het pakket weer retour. Mocht het pakket weer retour komen, wordt uw orderbedrag
minus verzendkosten en minus retourkosten, weer aan uw teruggestort, op dezelfde wijze als de betaling is voldaan.
Ditzelfde geldt voor pakketjes welke naar een pick-up lokatie van PostNL wordt gestuurd. 

Tip:
Hang een briefje op uw deur met aanwijzingen voor de pakketbezorger indien u niet thuis bent op moment van bezorging.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Afhalen op afspraak; 

Afhalen op afspraak is mogelijk van maandag t/m zaterdag. Met uitzondering/spoed ook op zondag mits mogelijk.  
Geef hiervoor duidelijk de gewenste dag & tijd aan tijdens het bestelproces bij OPMERKINGEN, of mail/app mij die natijd.
Op feestdagen is afhalen niet mogelijk.

Voorwaarden bij afhalen op afspraak:

  • Indien je betaald per iDEAL: De order wordt meteen verwerkt. Je kan zelf bepalen wanneer u de order ophaalt zodra u bericht krijgt dat de order klaar staat om af te halen. Bij voorkeur wel binnen 2 weken. 
  • Indien je betaald d.m.v. 'vooraf overmaken', dien je de order eerst te betalen. Pas na betaling wordt de order verwerkt en klaargemaakt voor afhalen. 
     

Je kan jouw order op afspraak afhalen bij:
Rorico Taarten & Shop
Nieuweweg 13
9682 RL  Oostwold (gemeente Oldambt) 

 

SPOED?
Heb je het direct / dezelfde dag nog nodig? 
- Neem contact op met ons via Whatsapp (nummer onderin scherm) 
- We kijken dan samen wat mogelijk is. 
- Bestel online en betaal direct via iDeal, laat even weten dat je de bestelling hebt geplaatst, zodat wij hem tijdig met spoed klaar kunnen zetten. 
- Via mail wordt alleen ergens tussen de middag gekeken. Een spoedmelding zonder vooraf contact te hebben opgenomen via whatsapp, kan dus te laat gezien worden. 

-------------------------------------------------------------------------------------
Bezorging door Rorico:

Als je in de gemeente Oldambt woont, kan in overleg ook door Rorico zelf bezorgd worden. 
Deze optie staat niet meer in de winkelwagen. Neem hiervoor contact op met ons.
Ook hier zijn kosten aan verbonden, op basis van kilometers en een starttarief voor de tijd. 

Wanneer bezorgt Rorico?
- Bezorging vindt uitsluitend plaats op afspraak.
- Er wordt slechts 1 bezorgpoging gedaan, gezien dit speciaal op afspraak gebeurd. 
- Is er niemand thuis, dan gaat de bestelling mee terug. De klant kan zelf de bestelling afhalen op afspraak. De klant kan geen aanspraak maken op restitutie van de bezorgkosten of op gemaakte kosten voor het afhalen door de klant. 
---------------------------------------------------------------------------------------

Veelgestelde vragen over de verzendkosten en verpakkingen:

1: Waarom hanteer je 1 tarief voor zowel pakketten als brievenbuspakketten? 
Uitleg:
Om de verzendkosten betaalbaar te houden voor de klant, hebben we hiervoor gekozen.
De meeste zendingen betreffen pakketten, hiervoor zijn de werkelijke kosten € 7.30
Door het gemiddelde tarief te kiezen van onze totale zendkosten, kunnen we een lager pakkettarief hanteren, hoeven we geen (veel) duurdere programma's aan te schaffen en hoeven de productprijzen niet kunstmatig hoger gezet te worden om geen verliezen op verzendkosten te lijden. 
We houden namelijk graag de productprijzen eerlijk en niet onnodig hoog. Uiteindelijk heb je als klant dus dubbel voordeel.  
Dit is overigens eerst een proef voor 3 maanden, ingaande op 7 juni 2021. 



2: Waarom betaal ik als klant BTW over verzendkosten?
Uitleg:
Als je als particulier iets verzend, hoef je geen btw te betalen.
Als je als webshop iets naar een klant verstuurd moeten wij hier wel btw over berekenen naar de klant toe en dit deel ook weer aan de belastingdienst afdragen. 
De kosten zijn dus gebaseerd op het voor ons gemiddelde geldend verzendtarief excl btw + 21% btw. 
 

3: Waarom verzend je het dan niet gewoon 'privè'? Want dan ben je goedkoper, kunnen de verzendkosten omlaag en je hoeft geen btw erover te betalen.
Uitleg:
Ha, dat klopt! Zou je denken en dat was ook mijn allereerste gedachte toen ik voor het eerst met zakelijk verzenden te maken kreeg.... 
Echter ziet de belastingdienst dat als fraude en belastingontduiking. Dus helaas pindakaas, daar beginnen we absoluut niet aan.  ​

4: Waarom gebruik je ook gebruikte dozen en verpakkingsmateriaal om in te verzenden?
Uitleg:
Om 2 redenen, 
Reden 1 is de hoofdreden:
Ik ontvang van mijn leveranciers alle producten in dozen. 
Een goede kartonnen doos is zonde om zomaar weg te doen terwijl ze nog prima hergebruikt kunnen worden. Er wordt al zoveel onnodig weggegooid!!!  
Reden 2 is voornamelijk voor de klant: kostenbesparing.
Afgelopen maanden, na ruim een jaar coronacrisis, zijn de kartonprijzen drastisch gestegen, veel zijn zelfs gewoon verdubbeld!
Een eenvoudig doosje kost tegenwoordig al gauw 1 euro excl. BTW per stuk en dan heb je nog maar een doosje van 20x15x12 cm. Vrij klein dus. Een grotere doos kost al snel meer. 
Als ik overal nieuwe dozen om zou moeten doen en evt. opvullingsmateriaal, moet ik deze kosten door gaan berekenen in de prijzen van de producten of extra bij de verzendkosten op drukken. Dit betekend een behoorlijke prijsstijging waar je als klant niet blij van wordt. En dat wil ik graag voorkomen. 

© 2020 - 2021 RoricoTaartenShop | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel