Opties:

  • DHL thuisbezorgd
  • PostNL thuisbezorgd
  • PostNL pakketpunt (max. 15 kilo per pakket)
  • Bezorging door Rorico in gemeente Oldambt, uitsluitend in de dorpskernen
    van de plaatsen Oostwold/Midwolda/Finsterwolde/Beerta/Blauwestad
  • Afhalen op afspraak in Oostwold (gem. Oldambt)

---------------------------------------------- 

Verzenden

DAGELIJKSE* VERZENDING; 
- PostNL: Alle orders welke voor 13.00 uur  geplaatst worden en de betaling goed is verlopen, worden dezelfde dag nog verzonden. 7 dagen in de week! 
- DHL: Alle orders welke voor 13.00 uur geplaatst worden en de betaling goed is verlopen, worden op maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag en zaterdag op dezelfde dag verzonden!
Op woensdag & zondag kunnen wij géén pakketten afgeven bij DHL en worden een dag later afgegeven. 

Alle orders welke na 13.00 uur geplaatst worden, worden over het algemeen de dag erna verzonden.
Orders worden in behandeling genomen na een juist uitgevoerde betaalmethode. 

Let op! Het kan zijn dat jij om 12.59 de bestelling keurig hebt afgerond, maar wij pas de bevestiging van betaling om 13.15u of later ontvangen. Helaas lopen we de order dan net mis en wordt het pas de volgende ochtend verwerkt. Met Klarna achteraf kan het zelfs enkele uren duren voordat we bevestiging van goedkeuring krijgen. 

Via PostNL of DHL:

  • Thuisbezorgd met postNL.
    Wij hanteren verschillende tarieven, op basis van besteed bedrag. 
    De tarieven zijn zichtbaar in je winkelmandje NADAT je de verzendoptie hebt gekozen.
    Bij grote orders kan het zijn dat het in meerdere pakketten wordt verzonden. 1 pakket zal maximaal 22 kilo wegen. 

     
  • Naar PostNL pakketpunt (max. 15 kilo) is een standaard vast bedrag
     
  • Thuisbezorgd met DHL 
    Wij hanteren verschillende tarieven, op basis van besteed bedrag.
    De tarieven zijn zichtbaar in je winkelmandje NADAT je de verzendoptie hebt gekozen. 
    Bij grotere orders kan het zijn dat het in meerdere pakketten wordt verzonden. 
    1 pakket zal maximaal 20 kilo wegen. 

     
  • Bezorgd naar DHL Servicepoint
    Standaard voordelig tarief voor pakketten tot max. 15 kilo. Enige nadeel van deze optie is dat je niet zelf kan bepalen naar welk Servicepoint DHL dit brengt. Zij kiezen de dichtsbijzijnde, de lokatie kan je zien in je track&trace.  
     
  • De verzendkosten worden automatisch  berekend in het winkelwagentje tijdens de checkout, zodra je de verzendmethode hebt gekozenStandaard staat DHL thuisbezorgd voorgeselecteerd, dit kan je dus zelf wijzigen indien gewenst en/of voordeliger via PostNL 
     
  • De pakketten worden altijd verzonden met track & trace. 
     
  • Je pakket wordt verzonden als normaal pakket of als brievenbuspakketje.
    Hier is (nog) geen keuze in vanuit de klant.
    Als het past in een brievenbuspakketje, dan gaat het ook als brievenbuspakketje.  
     
    Bij brievenbuspakjes betaal je via postNL € 5.25 en DHL € 4.75 (orders tot 25 euro).
    Het teveel betaalde bedrag aan verzendkosten wordt terug gestort!** Orders vanaf 25 euro worden altijd als pakket verzonden. 
    **
    dit is alleen mogelijk als er betaald is met iDeal of Vooraf overmaken. Bij Klarna achteraf kunnen we de verzendkosten helaas niet achteraf wijzigen. 

---------------------------------------------- 

Bezorgdagen:

PostNL:
Pakketten worden van maandag t/m zaterdag bezorgd. 
Brievenbuspakjes van dinsdag t/m zaterdag. 


DHL:
Pakketten én brievenbuspakketten worden van maandag t/m vrijdag bezorgd. 


Wij verzenden dagelijks, maar dit wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk de volgende dag bij je thuis geleverd wordt. We zien vaak dat de levertijd 2 werkdagen is ipv 1.
Wij hebben helaas geen invloed op het sorteerproces bij PostNL/DHL. 

Het correct invoeren van het adres is volledig voor verantwoordelijkheid van de klant. Eventuele extra kosten welke hieruit voortvloeien, bij het niet correct invullen, worden op de consument verhaald. 

Je krijgt een track&trace code van jouw pakket(ten) in de mail, zodat je de zending zelf kunt volgen.
Je kan hier je pakket volgen: Track & Trace

Post NL en DHL beleid.
Zij zullen slechts 1 maal aan de deur komen.
Als er niemand thuis is, én er geen neerzetoptie is, wordt het pakket naar een nabijgelegen pakketpunt gebracht. Hier haal je zelf je pakket binnen 7 dagen op.
Daarna stuurt PostNL/DHL het pakket weer retour. Mocht het pakket op deze manier weer retour komen, wordt jouw orderbedrag minus verzendkosten EN minus retourkosten, weer aan je teruggestort, op dezelfde wijze als de betaling is voldaan.
Ditzelfde geldt voor pakketjes welke naar een pick-up lokatie van PostNL wordt gestuurd en weer retour komen. 

Tips:

  1. Maak een account aan bij PostNL en DHL. Je kan hier je pakket volgen, je kan updates instellen (mits zelfde mailadres als tijdens bestellen) en je hebt de mogelijkheid om neerzetbevestiging te vermelden. 
  2. Geen app/account? Hang een briefje op uw deur met aanwijzingen voor de pakketbezorger indien u niet thuis bent op moment van bezorging. Soms is het ook mogelijk via de Track&Trace pagina zelf, om de bezorglokatie aan te geven, bijvoorbeeld in de schuur. 

--------------------------------------------------- -------------------------------------------------------

Afhalen op afspraak

Afhalen op afspraak is mogelijk van maandag t/m zaterdag. (versproducten di t/m za)
Tijdstip afhalen kan tussen 10.00-20.00 uur. Geef een tijdskader van maximaal een half uur. 
Geef hiervoor duidelijk de gewenste dag & tijd aan tijdens het bestelproces bij OPMERKINGEN, of stuur ons een Whatsapp. Op zon- en feestdagen is afhalen niet mogelijk.


Voorwaarden bij afhalen op afspraak:

  • Indien je betaald per iDEAL: De order wordt meteen verwerkt. Je kan zelf bepalen wanneer u de order ophaalt zodra je bericht krijgt dat de order klaar staat om af te halen. Bij voorkeur wel binnen 2 weken. 
  • Indien je betaald d.m.v. 'vooraf overmaken', dien je de order eerst te betalen. Pas na betaling wordt de order verwerkt en klaargemaakt voor afhalen. 
     

Je kan jouw order op afspraak afhalen bij:
Rorico Taarten & Shop
Nieuweweg 13
9682 RL  Oostwold (gemeente Oldambt) 

 

SPOED?
Heb je het direct / dezelfde dag nog nodig? 
- Neem contact op met ons via Whatsapp (nummer onderin scherm) 
- We kijken dan samen wat mogelijk is. 
- Bestel online en betaal direct via iDeal, laat even weten dat je de bestelling hebt geplaatst, zodat wij hem tijdig met spoed klaar kunnen zetten. 
- Via mail wordt alleen ergens tussen de middag gekeken. Een spoedmelding zonder vooraf contact te hebben opgenomen via whatsapp, kan dus te laat gezien worden. 

 

 

------------------------------------------ -------------------------------------------
Bezorging door Rorico:

Als je in de gemeente Oldambt woont in de woonplaatsen Oostwold/Midwolda/Finsterwolde/Beerta/Blauwestad (m.u.v. het Wold), kan het thuis worden bezorgd door mijzelf. Het gaat hierbij om de dorpskernen van de woonplaatsen, en níét de buitengebieden.
 
Deze optie staat niet in de winkelwagen, i.v.m. de overzichtelijkheid. Wel kan deze optie aan worden gezet op verzoek.  Stuur me even een whatsappje en zodra ik aanwezig ben, zal ik de optie aanzetten. 


Bezorgkosten per plaats:

WoonplaatsBezorgkosten
Oostwold (dorpskern)€ 2,00
Finsterwolde (dorpskern)€ 3,00
Ekamp (Finsterwolde)€ 3,00
Meerland (Oostwold)€ 3,00
Midwolda (dorpskern)€ 4,00
Blauwestad (m.u.v. woongebied Het Wold!)€ 4,00
LET OP, ik bezorg alleen in deze plaatsen!! 


Wanneer bezorgt Rorico?

  • Bezorging vindt de eerstvolgende dag NA het bestellen plaats, tussen 10.00-13.00u. m.u.v. zondag.
  • Er wordt slechts 1 bezorgpoging gedaan. Zorg dat je thuis bent of geef toestemming voor plaatsing op een specifieke lokatie rondom het huis waar ik het mag plaatsen (zorg dat het niet in de zon/regen is etc). 
  • Is er niemand thuis én is er geen neerzet-toestemming, dan gaat de bestelling mee terug. De klant kan zelf de bestelling afhalen op afspraak. De klant kan geen aanspraak maken op restitutie van de bezorgkosten of op gemaakte kosten voor het afhalen door de klant zelf. 


----------------------------------------- ----------------------------------------------

Veelgestelde vragen over de verzendkosten en verpakkingen:

1: Waarom zijn de tarieven gewijzigd? 
Uitleg:

Wij passen onze tarieven aan, aan de tarieven van de pakketdiensten.   
Bestel je meer, dan nemen wij een deel van de verzendkosten over. 
Kies zelf de voordeligste optie in je winkelmandje bij stap 2 / afrekenen. 
Er is geen gratis verzending vanaf een bepaald bedrag, simpelweg omdat de pakketdiensten het ook niet gratis doen. 


2: Waarom betaal ik als klant BTW over verzendkosten?
Uitleg:
Als je als particulier iets verzend, hoef je geen btw te betalen.
Als je als webshop iets naar een klant verstuurd moeten wij hier wel btw over berekenen naar de klant toe en dit deel moeten wij ook weer rechtstreeks aan de belastingdienst afdragen. 
De kosten zijn dus gebaseerd op het voor ons gemiddelde geldend verzendtarief excl btw + 21% btw. 

3: Waarom verzend je het dan niet gewoon 'privè' met PostNL? Want dan ben je goedkoper, kunnen de verzendkosten omlaag en je hoeft geen btw erover te betalen.
Uitleg:
Ha, dat klopt! Zou je denken en dat was ook mijn allereerste gedachte toen ik voor het eerst met zakelijk verzenden te maken kreeg.... Echter ziet de belastingdienst dat als fraude en belastingontduiking. Dus helaas pindakaas, daar beginnen we absoluut niet aan.  ​

4: Waarom gebruik je ook gebruikte dozen en verpakkingsmateriaal om in te verzenden?
Uitleg:
Om 2 redenen, 
Reden 1 is de hoofdreden:
Ik ontvang van mijn leveranciers alle producten in dozen, al dan niet met opvulmaterialen. 
Een goede kartonnen doos is zonde om zomaar weg te doen terwijl ze nog prima herbruikbaar zijn.
Evenals papieren en plastic opvulmaterialen. Er wordt al zoveel onnodig weggegooid!!!  
Reden 2 kostenbesparing.
Niet meer en niet minder. Karton is sinds de corona tijd bijna verdubbelt in prijzen.
Opvulmaterialen zijn bijna nog duurder dan de doos zelf. Dus willen wij de prijzen zo laag mogelijk houden, is het beter om alles netjes te recyclen. 

5: Waarom zijn de verzendkosten van DHL juist hoger als ik meer bestel?
Uitleg:
DHL rekent pakket tarieven van 0-10 kilo en  van 10-20 kilo. PostNL rekent 1 tarief  van 0 tot 22 kilo. 
De verzendkosten van DHL zijn bij pakketten tot 10 kilo iets voordeliger dan bij PostNL, maar boven de 10 kilo vele malen duurder dan bij PostNL. We moeten dit hierdoor deels door rekenen. Het liefst zeggen wij ook 1 vast bedrag, maar als hele kleine zelfstandige ondernemer kunnen we deze extra kosten nog niet zelf dragen. Wel willen we jullie de opties geven, zodat je zelf een keuze kunt maken!   

6: Waarom kan DHL niet op woensdag en zondag worden verzonden?
Uitleg:
Wij wonen in een landelijk gebied. Het dichtsbijzijnde gegarandeerde DHL punt is op woensdag en zondag gesloten. Voor een eerstvolgend betrouwbaar DHL punt moeten we 10km verder rijden, deze benzinekosten zijn onnodig extra welke we door zouden moeten berekenen en daar wordt niemand blij van. 
Eerder konden we alleen via PostNL verzenden. Dat we 5 dagen in de week nu ook DHL kunnen aanbieden is voor ons al een hele luxe en extra service voor de klant!

7: Als ik vandaag op tijd bestel, heb ik het dan gegarandeerd morgen binnen?
Uitleg:
Die garantie kunnen wij helaas niet geven.
Spoedbestellingen zijn geheel op eigen risico.
Hou ook rekening ermee met welke vervoerder je kiest. DHL levert bijv. niet op zaterdag!
Wij kunnen alleen tijdig de bestellingen de deur uit doen.
Daarna kunnen wij geen invloed meer uitoefenen op het verzend/leveringsproces. 
Advies is hierom ook: bestel altijd op tijd. Helemaal in de drukke piek van november/december en de vakantieperiodes. 

© 2020 - 2022 RoricoTaartenShop | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel