Verzenden

Verzendmoment; 
Alle orders welke voor 12.00 uur  geplaatst worden en de betaling goed is verlopen, worden dezelfde dag nog verzonden.
Alle orders welke na 12.00 uur geplaatst worden, worden over het algemeen de dag erna verzonden.
Orders worden in behandeling genomen na een juist uitgevoerde betaalmethode. 

Opties:
-PostNL thuisbezorgd,
-PostNL pakketpunt
-Bezorging door Rorico (gem. Oldambt)
-Afhalen op afspraak

Via PostNL:
Verzending gaat via PostNL;

Meestal bezorgd PostNL uw pakket de eerstvolgende werkdag, uitzondering daargelaten.
Tijdens drukte van feestdagen/decembermaand kan dit iets langer duren bij PostNL.
U krijgt een track&trace code van uw pakket(ten), zodat u de zending zelf kunt volgen.
U ontvangt email hierover via PostNL/MyParcel.

Post NL beleid.
Zij zullen slechts 1 maal aan de deur komen, als het pakje niet afgeleverd wordt,
wordt hij naar een nabijgelegen postkantoor gebracht.
Hier kunt u uw pakketje binnen 7 dagen ophalen.
Daarna stuurt PostNL het pakket weer retour. Mocht het pakket weer retour komen, wordt uw orderbedrag
minus verzendkosten en minus retourkosten, weer aan uw teruggestort, op dezelfde wijze als de betaling is voldaan.

Tip:
als de bezorger het pakketje ergens mag neerleggen, of wel/niet bij de buren mag afgeven, vermeld dit even bij het bestellen. Ik schrijf dit op het verzendetiket. Of hang een briefje op uw deur met aanwijzingen voor de pakketbezorger.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pakketpost:
Rorico verzend bijna alles met pakketpost van PostNL. Hierbij zit een track & trace code om het pakket precies te volgen.
De tarieven worden automatisch berekend op gewicht, u ziet dit tijdens het bestelproces in uw winkelwagen. Tarieven zijn inclusief btw en verpakkingskosten. 

Pakketten tot 15 kilo hebben een tarief van € 7.30
Pakketten tot 30 kilo hebben een tarief van € 12.95

Brievenbuspakjes; 
Rorico verzend beperkt met brievenbuspakje. Deze methode geeft minder zekerheid dat het daadwerkelijk aankomt omdat het niet via de pakketdienst loopt maar via de normale postbode. 
Er zijn slechts een aantal producten geselecteerd welke per brievenbuspakje verzonden worden. Dit zijn bijvoorbeeld eetbare stiften, acryl/houten taarttoppers.
Tarief per 1 januari 2021: € 4.50  

Krijg je bij verzendkosten in de winkelwagen dit lagere bedrag te zien, dan is het een brievenbuspakje.
Helaas is het bij de webshophost nog niet mogelijk om dan te kiezen tussen pakket of brievenbuspakje. 
Wil je het liever wel als normaal postpakket verzonden hebben? 
Stuur dan na het plaatsen van je order direct even een email, en maak na antwoord van mij hierop het aanvullende bedrag van € 2.80 over. zodra dit is bijgeschreven wordt het als pakket verzonden. Je factuur wordt handmatig door mij aangepast en krijg je meegezonden met de verzendbevestiging. 

------------------------------------------------------------------------------------

Bezorging door Rorico:

Als je in de gemeente Oldambt woont, heb je de mogelijkheid om voor een beduidend lager tarief de bestelling te laten leveren. Je kan deze keuze maken tijdens het afrekenproces, in hetzelfde venster waar je ook de betaalkeuze maakt. 
Er zijn 3 opties, A, B, C. Kijk goed bij welke optie uw woonplaats staat. 

Wanneer bezorgt Rorico?
- Bezorging vindt dagelijks plaats tussen 13.00 - 18.00 u. Er kan geen tijd worden afgesproken.
- Er wordt eenmalig een bezorgpoging gedaan. Als Rorico het ergens mag neerzetten, vermeld dit bij afrekenen, of d.m.v. een briefje op de deur. 
- Is er niemand thuis, dan gaat de bestelling mee terug. De klant kan zelf de bestelling afhalen op afspraak. De klant kan geen aanspraak maken op restitutie van de bezorgkosten of op gemaakte kosten voor het afhalen door de klant. 
---------------------------------------------------------------------------------------

Afhalen op afspraak; 

Afhalen op afspraak is mogelijk van maandag t/m zaterdag. 
Geef hiervoor duidelijk de gewenste dag & tijd aan tijdens het bestelproces bij OPMERKINGEN, of mail mij die natijd.
Op zon-& feestdagen is afhalen niet mogelijk.

Voorwaarden bij afhalen op afspraak:

  • Indien u betaald per iDEAL, uw order wordt meteen verwerkt. U kunt zelf bepalen wanneer u de order ophaalt zodra u bericht krijgt dat de order klaar staat om af te halen. 
  • Indien u betaald d.m.v. 'vooraf overmaken', dient u uw order eerst te betalen. Pas na betaling wordt uw order verwerkt en klaargemaakt voor afhalen. 

 

U kunt uw order op afspraak afhalen bij:
Rorico Taarten & Shop
Nieuweweg 13
9682 RL  Oostwold

 

SPOED?
Is de volgende dag te laat, en zou u het graag nog dezelfde middag op willen halen? 
- Zorg dat u de order meteen betaald met iDeal. 
- Geef de spoedmelding vóór 12.00 door op info@roricotaartenshop.nl of messenger chat van Facebook .
- Is het al ná 12.00 uur? Dan kunt u mij alleen nog vlot bereiken via de messenger CHAT van Facebook.
Dan kunnen we kijken of dit nog gaat lukken :)
- Zeker weten of een spoedorder nog lukt? Neem dan voordat u besteld even contact op via bovengenoemde mogelijkheden. 

-------------------------------------------------------------------------------------
Veelgestelde vragen over de verzendkosten en verpakkingen:

1: Waarom betaal ik zulke hoge verzendkosten?Als ikzelf een pakketje verstuur betaal ik 6.75 bij postNL.
Uitleg:
Als je als particulier iets verzend, hoef je geen btw te betalen.
Als je als webshop iets naar een klant verstuurd moet je hier wel btw over afdragen. 
De kosten zijn dus gebaseerd op het voor ons geldend verzendtarief + btw. 


2: Waarom verzend je niet met DHL, GLS of DPD?
Uitleg:
voor een klein bedrijfje zijn de zakelijke tarieven hoger dan van postNL. Deze bezorgdiensten zijn pas voordeliger bij veeeeeel grote aantallen pakketzendingen.

3: Waarom verzend je het dan niet gewoon 'privè'? Want dan ben je goedkoper, kunnen de verzendkosten omlaag en je hoeft geen btw erover te betalen.
Uitleg:
Ha, dat klopt! Zou je denken en dat was ook mijn allereerste gedachte toen ik voor het eerst met zakelijk verzenden te maken kreeg.... 
Echter ziet de belastingdienst dat als fraude en belastingontduiking. Dus helaas pindakaas, daar beginnen we dus niet aan.  ​

4: Waarom gebruik je ook gebruikte dozen om in te verzenden?
Uitleg:
Om 2 redenen, 
Reden 1 is de hoofdreden:
Ik ontvang van mijn leveranciers alle producten in dozen. 
een goede kartonnen doos is zonde om zomaar weg te doen terwijl ze hergebruikt kunnen worden.
Er wordt al zoveel onnodig weggegooid in de huidige maatschappij.  
Reden 2 is ook voor de klant: kostenbesparing.
Een eenvoudig doosje kost al gauw 1 euro excl btw per stuk, en dan heb je nog maar een doosje van 20x25x12 cm. vrij klein dus. Een grotere doos kost al snel meer. 
Als ik overal nieuwe dozen om zou moeten doen, moet ik deze kosten door gaan berekenen in de prijzen van de producten. Dit betekend een behoorlijke prijsstijging waar ikzelf ook niet blij van zou worden als klant zijnde.

© 2020 - 2021 RoricoTaartenShop | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel