Veelgestelde vragen:


--------------------------------------------------------------

Moet ik een account aanmaken?

Nee, er hoeft geen account aangemaakt te worden, er kan besteld worden als 'gast'.

Wat is het voordeel van een account?

  • In je eigen account kan je altijd je bestellingen terugvinden,
    je kan de facturen ervan opnieuw downloaden voor je eigen administratie. 
  • Je kan zelf je email-adres aanpassen en je wachtwoord wijzigen.
  • Je kan tegenwoordig zelfs meerdere adressen toevoegen aan je account en adressen aanpassen/verwijderen. 
  • Ingelogt en je winkelwagen gevuld? Je winkelwagentje blijft 48 uur bewaard. 

--------------------------------------------------------------

Ik ontvang geen (bevestigings) email en/of nieuwsbrief, hoe kan dat? 

  • Als het een emailadres van hotmail/gmail/yahoo/live betreft, gebeurd dit regelmatig.
    Deze servers gooien de mails regelmatig naar de spam/trash/reclame/ongewenst mappen.
    Dit kan worden voorkomen door info@roricotaartenshop.nl toe te voegen aan de "veilige lijst van afzenders"
  • Bij gebruik van een emailadres op/van het werk, kan dit aan de instellingen van de server van het bedrijf liggen, deze staan dan vrij streng ingesteld op bijv negeren van nieuwsbrieven, dit komt voornamelijk voor bij de erg grote bedrijven. 
  • De bestelling is niet juist afgerond, in dit geval is er ook geen bevestiging in beeld geweest, maar ging het beeld weer terug naar de (gevulde) winkelwagen. Heel enkel komt dit voor. Kies een andere betalingsmethode of probeer het later nog eens.
  • Bovenstaande is niet op mij van toepassing:
    Er kan tijdens bestellen een typfout zijn gemaakt bij het invullen van de gegevens. Je ontvangt dan inderdaad geen mail of nieuwsbrief.
    Hier krijgen we meestal geen melding van omdat het een bestaand mailadres van een ander kan zijn.
    We krijgen wél een melding als het foutieve mailadres helemaal niet bestaat. We proberen u dan even op de hoogte te stellen via whatsapp over uw bestelling. 
    Bij uitsluitend nieuwsbriefaanmelding kunnen we helaas geen contact opnemen bij foutieve email adressen, doordat we geen extra gegevens hebben.
  • Graag weten hoe het ervoor staat met de bestelling? Neem gerust contact op via de klantenservice. 
  • Indien je een account hebt aangemaakt met een foutief mail adres - en je weet toevallig welke typfout je had gemaakt - dan kan je dit zelf aanpassen in het account. Zoniet, dan kan je de volgende keer gewoon opnieuw een account aanmaken met een juist email adres.

--------------------------------------------------------------

Hoe kan ik contact opnemen?

Voor alle informatie over contactmogelijkheden>> "ga naar de contactpagina"
  
- Ik probeer te bellen, maar het telefoonnummer werkt niet? -
Dit klopt, het nummer welke op de site vermeldt staat,
is uitsluitend werkzaam voor Whatsapp chat tekst&foto. 
De overige functies zijn niet mogelijk.

--------------------------------------------------------------

Wanneer krijg ik de bestelling binnen?

Het enige wat wij kunnen garanderen, is de snelst mogelijk verzending door ons.
Naast de webshop hebben we elk een andere baan, met wisselende diensten, waardoor we orders verzenden binnen 1-3 werkdagen. Op woensdag en zondag worden er geen orders verzonden. 
Bekijk alle verzend/bezorginformatie van PostNL en DHL  *HIER*


Je kan je bestelling volgen via de mail welke je ontvangt met track&trace code. 
Bestel altijd ruim op tijd. 
Spoedbestellingen kunnen niet gegarandeerd worden door de drukte bij de pakketdiensten.
Proberen kan altijd, maar het blijft altijd op eigen risico!! Wij zijn niet aansprakelijk voor te late leveringen.


Uitzondering:
Zitten er producten bij welke een vaste verzend/afhaal datum hebben, of zitten er pre-order producten bij?
Dan wordt de order in 1 geheel verzonden zodra het helemaal compleet is. 

--------------------------------------------------------------

Kan ik langskomen in de winkel?

Nee, Rorico Taarten & Shop is geen winkel.
Alles loopt via de webshop, zowel uitzoeken en bestellen als de betaling. 
Afhalen is wel mogelijk, hiervoor spreken we een dag & tijdstip af. Afhalen is bij de deur.  
Wel graag komen op/rond het afgesproken moment en niet een half uur later of eerder. 
We blijven niet wachten en we zijn ook niet de gehele tijd aanwezig. 


Kan ik mijn bestelling afhalen op afspraak?

Ja! Bestellingen kan je altijd op afspraak komen afhalen.
Zie meer informatie bij verzenden&afhalen

--------------------------------------------------------------

Waarom heb ik het gratis (actie)product niet ontvangen? 
Dit kan verschillende redenen hebben: 

  • Er was een minimum te besteden bedrag aan verbonden. Dit bedrag is exclusief eventuele verzendkosten. 
  • Naast een minimum bedrag, kunnen er ook producten zijn uitgesloten zoals bijv. vers gemaakte producten. Het bedrag van de versgemaakte producten wordt niet meegerekend in het minimum te besteden bedrag. 
  • Naast een minimum bedrag, kan het voor een bepaalde productgroep gelden. Elk ander product wordt niet meegerekend in het minimum te besteden bedrag. 
  • Je hebt meerdere gratis producten (vaak met verlopen THT) aan je mandje toegevoegd, je mag maximaal één gratis product zelf uitzoeken. Kies je meer, dan kiezen wij 1 van je keuzes. Zo heeft iedereen kans op een gratis product. 
  • Het product is op. Voor de meeste acties geldt OP=OP, tenzij anders vermeld.
  • Is het bovenstaande niet van toepassing? Dan zijn wij het vergeten, neem dan contact op, we zullen je het zo spoedig mogelijk na zenden, of in overleg bij je volgende bestelling toevoegen.  

  

--------------------------------------------------------------

Eén van de artikelen is 0 (nul) geleverd. Hoe kan dat?

Het kan soms gebeuren dat er op ongeveer hetzelfde moment een laatste artikel wordt besteld, of niet juist is afgeboekt bij bijvoorbeeld breuk, of de datum blijkt te hebben bereikt, waardoor de voorraad online een klein moment scheef loopt met de huidige voorraad. Het artikel is bij het verwerken van de order daardoor niet meer op voorraad. 

  • Om de order toch z.s.m. te verzenden, wordt het product als nullevering op de pakbon geplaatst.
  • Het bedrag van dit product is op moment van verzenden reeds terug geboekt via de gehanteerde betaalwijze bij het plaatsen van de order, en kan je binnenkort terug op uw rekening verwachten. 
  • Gekozen voor Klarna achteraf? Het bedrag wordt in mindering gebracht bij Klarna, de betaalkosten van Klarna worden ook automatisch aangepast (verminderd) Dit kan enkele dagen duren voordat Klarna dit verwerkt heeft.
  • Een nieuwe factuur wordt automatisch meegezonden met de email van bevestiging verzending, in deze bevestiging wordt dit ook direct vermeld. 

--------------------------------------------------------------
Kan ik ook producten reserveren?

Nee, er kunnen geen producten worden gereserveerd.

--------------------------------------------------------------

Ik ben wat vergeten, kan ik nog wat toevoegen aan mijn order?

Ja, MITS de order nog niet is verwerkt.

  • Neem contact op via Whatsapp om te vragen of dit nog mogelijk is. 
    Door onze banen nemen we de pakketten soms alvast mee (om jullie zo snel mogelijk te voorzien van je bestellingen) zonder het mailtje alvast te versturen, dit mailtje sturen we dan pas als we weer thuis zijn van het werk.
  • Kies vervolgens voor 'afhalen' zodat er geen extra verzendkosten worden berekend.
  • VERMELD in het opmerkingenveld, bij welk ordernummer het moet worden toegevoegd!
    (vergeet dit absoluut niet, om vertraging te voorkomen) 

--------------------------------------------------------------

Kan ik mijn order nog annuleren?

Ja, MITS de order nog niet is verzonden!

  • Neem contact op via Whatsapp om te vragen of dit nog mogelijk is. 
    Door onze banen nemen we de pakketten soms alvast mee (om jullie zo snel mogelijk te voorzien van je bestellingen) zonder het mailtje alvast te versturen, dit mailtje sturen we dan pas als we weer thuis zijn van het werk.
  • Ons mail systeem en het order(mail)systeem zijn 2 aparte systemen en werken daardoor langs elkaar heen, ookal hebben ze allebei info@roricotaartenshop.nl als afzender!
    Je kan mail ontvangen van je order, terwijl we de door jouw gestuurde mail niet hebben gezien!! 
    Wil je direct zekerheid dat het tijdig is geannuleerd, stuur een Whatsapp bericht
  • De terugbetaling van de order betaald met iDEAL: het bedrag van de order wordt z.s.m. via iDEAL van Mollie weer teruggestort. Hier kunnen rustig 5-10 werkdagen(!) overheen gaan voor het weer bij jouw op de rekening staat. 
  • Bij 'vooraf overmaken' vervalt de betaalplicht, indien reeds betaald, wordt dit binnen 48 uur teruggeboekt. 
  • Bij Klarna achteraf, vervalt de betaalplicht na annulatie. Bij Klarna kan hier 5-10 dagen overheen gaan voordat Klarna dit ook daadwerkelijk heeft verwerkt (zowel bij betaald als nog niet betaald). 
     
  • Ben je te laat met doorgeven?
    We kunnen helaas niks meer direct voor je betekenen.
    De order kan je gratis* retour sturen met een etiket via Rorico, echter zijn hier verwerkingskosten aan verbonden van € 7,50.  Zodra de zending retour is, wordt het bedrag minus de verwerkingskosten terug betaald. Bestel dus alleen als je het ook echt wilt kopen. 
    LET OP! Stuur het niet gewoon retour, neem eerst contact op! Retouren zonder vooraf bevestiging EN  zonder het door ons verstrekte retour etiket, worden niet in behandeling genomen. 

*Indien er vaker dan normaal orders worden geannuleerd door 1 klant en/of adres, zal een volgende bestelling niet meer worden geaccepteerd en worden niet verzonden, het bedrag, minus de kosten worden direct teruggeboekt.
--------------------------------------------------------------

Kan ik mijn order geheel/gedeeltelijk retourneren?

Ja, dit is onder bepaalde omstandigheden mogelijk. Hier zijn kosten aan verbonden.
Kijk voor meer informatie bij "ruilen/retourneren".

--------------------------------------------------------------

Wordt er ook verzonden buiten Nederland?

Nee, er wordt alleen binnen Nederland verzonden. Mocht je aan de Nederlandse grens wonen, kan je het wel op een PostNL pakketpunt of DHL servicepunt IN Nederland laten afleveren en daar zelf afhalen. 
--------------------------------------------------------------

Ik heb een verkeerd product ontvangen, wat nu?

Natuurlijk kan dit per abuis heel enkel voorkomen.
Neem binnen 24 uur* na ontvangst van de order contact met ons op.
Stuur ook een foto mee van de geleverde order met het verkeerde product ook goed zichtbaar.*
Wij zullen zorgen dat dit z.s.m. wordt rechtgezet.

*Latere meldingen worden niet in behandeling genomen.Wij maken zelf ook een foto tijdens inpakken, en kunnen dus beide foto's vergelijken qua samenstelling. 
--------------------------------------------------------------

Ik heb een product niet ontvangen, wat nu?

Mist er iets in je pakket? En het staat ook niet op de pakbon aangegeven dat er iets niet in zit?
Natuurlijk kan dit ook per abuis heel enkel voorkomen.
Neem binnen 24uur* na ontvangst van de order contact met ons op.
Blijkt het idd niet niet geleverd te zijn én niet als nullevering afgehandeld te zijn tijdens verzending, dan zullen we het bedrag van betreffende product direct terugboeken of het product nazenden.
Nazendingen worden verwerkt als normale orders, waardoor het meestal 1-3 dagen na melding wordt verzonden, wanneer je het ontvangt is vervolgens afhankelijk van de pakketdiensten. Ook hier zijn spoed(na)leveringen helaas niet gegarandeerd.  

*Latere meldingen worden niet in behandeling genomen.Wij maken altijd een foto tijdens inpakken, en kunnen daardoor checken of het klopt. 
--------------------------------------------------------------

Wat is de houdbaarheid van de producten?

  • We proberen dat zodra de producten naar jou onderweg zijn, nog minimaal 4 weken houdbaar zijn, maar dit is vaak nog veel ruimer!
  • Indien de houdbaarheidsdatum korter is dan 4 weken, geven we vaak een THT korting van circa 20%. Tijdens het inpakken checken we altijd de datum, mocht er onverhoopt toch een artikel bij zitten met een kortere datum en geen korting ontvangen, nemen wij contact op.  
  • Mocht de datum verlopen zijn, en dit stond níét op de site vermeld bij het product, zullen we het bedrag uiteraard volledig crediteren. (vermelding bij het product kan zijn met de 'blauwe sticker', in de titel en/of bovenaan de tekst van de productomschrijving)
  •  

Je mag altijd contact opnemen wanneer je het van een bepaald product zeker wilt weten (bijv. bij grootverpakkingen), echter ga ik geen hele productgroepen noteren/doorsturen, alleen specifieke producten welke je gaat bestellen. (dus ik ga bijv niet alle 200 kleurstoffen bij langs, alleen de kleur die je graag wilt bestellen)

--------------------------------------------------------------

Wij zoeken prijsjes of sponsoren voor......

Rorico stelt géén prijzen beschikbaar voor diverse evenementen, verlotingen, doelen etc. 
Rorico steunt reeds diverse goede doelen en is reeds sponsor van een aantal plaatselijke verenigingen. 
Ook is Rorico 1 van de vele vrijwilligers van de stichting Icing Smiles, de vrijwilliger zet zich volledig belangeloos in en ontvangt geen enkele vergoeding voor het maken & bezorgen van een 'icing smile' taart of lekkers. 
D.m.v. het maken & leveren van een prachtige taart voor ernstig zieke kinderen en hun broertjes/zusjes, die jarig zijn of iets anders zeer speciaals te vieren hebben, hopen wij als vrijwilligers een lach op het gezicht van het kind / de kinderen te toveren en voor heel even het ziekzijn te laten vergeten. 

--------------------------------------------------------------

Voor alle vragen over de verzendopties en betaalopties, klik op foto 

 

Voor alle overige vragen, neem contact op via de klantenservice.  

 

© 2020 - 2023 RoricoTaartenShop | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel