Veelgestelde vragen:


Moet ik een account aanmaken?

- Nee, er hoeft geen account aangemaakt te worden, er kan besteld worden als 'gast'. 

--------------------------------------------------------------

Ik ontvang geen (bevestigings) email en/of nieuwsbrief, hoe kan dat? 

  • Als het een emailadres van hotmail/gmail/yahoo/live betreft, gebeurd dit regelmatig.
    Deze servers gooien de mails regelmatig naar de spam/trash/reclame/ongewenst mappen.
    Dit kan worden voorkomen door info@roricotaartenshop.nl toe te voegen aan de "veilige lijst van afzenders"
  • Bij gebruik van een emailadres op/van het werk, kan dit aan de instellingen van de server van het bedrijf liggen, deze staan dan vrij streng ingesteld op bijv negeren van nieuwsbrieven, dit komt voornamelijk voor bij de erg grote bedrijven. 
  • De bestelling is niet juist afgerond, in dit geval is er ook geen bevestiging in beeld geweest, maar ging het beeld weer terug naar de (gevulde) winkelwagen. Dit gebeurd wel eens bij de keuze "afhalen" i.c.m. "vooraf overmaken". 
  • Bovenstaande is niet op mij van toepassing:
    Er kan tijdens bestellen een typfout zijn gemaakt bij het invullen van de gegevens. Je ontvangt dan inderdaad geen mail of nieuwsbrief.
    Hier krijgen we meestal geen melding van omdat het een bestaand mailadres van een ander kan zijn.
    We krijgen wél een melding als het foutieve mailadres helemaal niet bestaat. We proberen u dan even op de hoogte te stellen via whatsapp over uw bestelling. 
    Bij uitsluitend nieuwsbriefaanmelding kunnen we helaas geen contact opnemen bij foutieve email adressen, doordat we geen extra gegevens hebben.
    Graag weten hoe het ervoor staat met de bestelling? Neem gerust contact op via de klantenservice. Indien je een account hebt aangemaakt met een foutief mail adres, kan je de volgende keer gewoon opnieuw een account aanmaken met een juist email adres.   (helaas zijn adresgegevens en email gegevens nog niet zelf aan te passen in je account. )

--------------------------------------------------------------
Hoe kan ik contact opnemen?
Onderaan de pagina staat het e-mail adres, de knop voor FB Messenger en de knop met nummer voor Whatsapp. Bericht via instagram sturen is ook mogelijk, echter kan het zijn dat dit bericht bij 'verzoeken' terecht komt en pas later wordt gezien. Via de pagina 'contact' kan er ook een contactformulier worden ingevuld. 
- Ik probeer te bellen, maar het telefoonnummer werkt niet? -
Dit klopt, het nummer welke op de site vermeldt staat, is uitsluitend werkzaam voor Whatsapp chat. 
De overige functies zijn uitgeschakeld, óók het bellen via Whatsapp is uitgeschakeld!! 
--------------------------------------------------------------

Ik heb 3 dagen geleden al een bestelling geplaatst en het is nog niet binnen, hoe kan dat en wanneer krijg ik de bestelling binnen?

Het enige wat wij kunnen garanderen, is de snelle verzending door ons.
Dit betekend: is de bestelling voor 13.00u 's middags volledig afgerond en door de betaalservice bevestigd, dan wordt het nog dezelfde dag afgegeven bij PostNL. 7 Dagen per week, ook op zondag. 


Helaas is het heel wisselvallig qua leveringen op dit moment. Eind november en de maand december kunnen sommige bestellingen wel een week onderweg zijn. 
Het enige wat ik kan adviseren is: bestel ruim op tijd. 
Spoedbestellingen kunnen niet gegarandeerd worden door de overbelasting van de pakketdiensten. Proberen kan altijd, maar het blijft altijd op eigen risico.

Uitzondering:
Zitten er producten bij welke een vaste verzend/afhaal datum hebben, of zitten er pre-order producten bij?
Dan wordt de order pas verzonden zodra het helemaal compleet is. 

--------------------------------------------------------------

Kan ik langskomen in de winkel?

Nee, Rorico Taarten & Shop is geen winkel.
Alles loopt via de webshop, zowel uitzoeken en bestellen als de betaling. 
Afhalen is wel mogelijk, hiervoor spreken we een dag & tijdstip af. 
Wel graag komen op/rond het afgesproken moment en niet een half uur later of eerder. 
We blijven niet wachten en we zijn ook niet de gehele tijd aanwezig. 


Kan ik mijn bestelling afhalen op afspraak?

Ja! Bestellingen kan je altijd op afspraak komen afhalen.
Zie meer informatie bij verzenden&afhalen


Moet ik een mondkapje op bij afhalen? Of moet ik mijn QR-code laten zien? 
Mondkapje: NEE, je bevindt je op privé terrein bij afhalen. Je mag zelf een keuze maken wat jezelf prettiger vindt, van ons hoeft het niet! 
QRcode: NEE, wij zullen niet naar een QRcode vragen. Nu niet en nooit niet! 
Wij zijn tegen de ongelijkheid en discriminatie in welke vorm dan ook....
Niet op geloofs- of levensovertuiging, niet op huidskleur of afkomst, niet op medische gronden, niet op geaardheid, niet op scholing, niet op uiterlijk enzenzenz. 

  

--------------------------------------------------------------

Eén van de artikelen is 0 (nul) geleverd. Hoe kan dat?

Het kan soms gebeuren dat er op ongeveer hetzelfde moment een laatste artikel wordt besteld, of niet juist is afgeboekt bij bijvoorbeeld breuk, of de datum blijkt te hebben bereikt, waardoor de voorraad online een klein moment scheef loopt met de huidige voorraad. Het artikel is bij het verwerken van de order daardoor niet meer op voorraad. 

  • Om de order toch z.s.m. te verzenden, wordt het product als nullevering op de pakbon geplaatst.
  • Het bedrag van dit product is op moment van verzenden reeds terug geboekt via de gehanteerde betaalwijze bij het plaatsen van de order, en kan je binnenkort terug op uw rekening verwachten. 
  • Gekozen voor Klarna achteraf? Het bedrag wordt in mindering gebracht bij Klarna, de betaalkosten van Klarna worden ook automatisch aangepast (verminderd) Dit kan enkele dagen duren voordat Klarna dit verwerkt heeft.
  • Een nieuwe factuur wordt automatisch meegezonden met de email van bevestiging verzending, in deze bevestiging wordt dit ook direct vermeld. 

--------------------------------------------------------------
Kan ik ook producten reserveren?

Nee, er kunnen geen producten worden gereserveerd.

--------------------------------------------------------------

Ik ben wat vergeten, kan ik nog wat toevoegen aan mijn order?

Ja, zolang de order nog niet is verwerkt, kan je nog producten toevoegen. Volg onderstaande stappen. 

  • Zolang je bestelling in je account nog niet op verzonden staat, is het meestal nog mogelijk.
    Heb je geen account? Ieder ontvangt ook een mail zodra je bestelling is verzonden (check evt je spam) 
  • Bestel de extra toe te voegen producten op dezelfde manier als de eerdere order incl. dezelfde betaalwijze. 
  • Kies 'afhalen' zodat er geen extra verzendkosten worden berekend.
  • VERMELD in het opmerkingenveld, bij welk ordernummer het moet worden toegevoegd!
    (vergeet dit absoluut niet, om vertraging te voorkomen) 
  • Zorg dat je dit nog sowieso voor 13.00u 's middags doorgeeft, anders kan het gebeuren dat dit niet meer tijdig wordt verwerkt. Twijfel je of is het net rond 13 uur? Stuur even een Whatsapp om te vragen of het nog kan. 

--------------------------------------------------------------

Kan ik mijn order nog annuleren?

Ja, zolang de order nog niet is verzonden, kan je de order kosteloos* annuleren. Zorg dat dit nog sowieso voor 13.00u 's middags is doorgegeven, anders kan het gebeuren dat dit niet meer tijdig wordt verwerkt. Wil je direct zekerheid dat het tijdig is geannuleerd, stuur een Whatsapp bericht. 

  • De terugbetaling van de order betaald met iDEAL: het bedrag van de order wordt direct via iDEAL van Mollie weer teruggestort. Hier kunnen een paar werkdagen overheen gaan voor het weer bij jouw op de rekening staat. 
  • Bij 'vooraf overmaken' of bij Klarna achteraf, vervalt de betaalplicht na annulatie. Bij Klarna kan hier een aantal dagen overheen gaan voordat Klarna dit ook daadwerkelijk heeft verwerkt.  

*Indien er vaker dan normaal orders worden geannuleerd door 1 klant en/of adres, zullen er annuleringskosten ingehouden worden, aangezien de bank hier behoorlijk hoge kosten voor rekent. 
--------------------------------------------------------------

Kan ik mijn order geheel/gedeeltelijk retourneren?

Ja, dit is onder bepaalde omstandigheden mogelijk. Hier zijn kosten aan verbonden.
Kijk voor meer informatie bij "ruilen/retourneren".

--------------------------------------------------------------

Wordt er ook verzonden buiten Nederland?

Nee, er wordt alleen binnen Nederland verzonden. Mocht je aan de Nederlandse grens wonen, kan je het wel op een PostNL pakketpunt laten afleveren (maximaal 15 kilo) en daar zelf afhalen. 
--------------------------------------------------------------

Ik heb een verkeerd product ontvangen, wat nu?

Natuurlijk kan dit per abuis heel enkel voorkomen.
Neem binnen 24 uur* na ontvangst van de order contact met ons op.
Stuur ook een foto mee van de geleverde order met het verkeerde product ook goed zichtbaar.*
Wij zullen zorgen dat dit z.s.m. wordt rechtgezet.

*Latere meldingen worden niet in behandeling genomen.Wij maken zelf ook een foto tijdens inpakken, en kunnen dus beide foto's vergelijken qua samenstelling. 
--------------------------------------------------------------

Ik heb een product niet ontvangen, wat nu?

Mist er iets in je pakket? En het staat ook niet op de pakbon aangegeven dat er iets niet in zit?
Natuurlijk kan dit ook per abuis heel enkel voorkomen.
Neem binnen 24uur* na ontvangst van de order contact met ons op.
Blijkt het idd niet niet geleverd te zijn én niet als nullevering afgehandeld te zijn tijdens verzending, dan zullen we het bedrag van betreffende product direct terugboeken of nazenden.
Nazendingen worden verwerkt als normale orders, waardoor het meestal de dag na melding wordt verzonden en dus 2a3 dagen na melding zal ontvangen, dit is afhankelijk van Postnl. Ook hier zijn spoed(na)leveringen helaas niet gegarandeerd.  

*Latere meldingen worden niet in behandeling genomen.Wij maken altijd een foto tijdens inpakken, en kunnen daardoor checken of het klopt. 
--------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------

Wij zoeken prijsjes of sponsoren voor......

Rorico stelt géén prijzen beschikbaar voor diverse evenementen, verlotingen, doelen etc. 
Rorico steunt reeds diverse goede doelen en is reeds sponsor van een aantal plaatselijke verenigingen. 
Ook is Rorico 1 van de vele vrijwilligers van de stichting Icing Smiles, de vrijwilliger zet zich volledig belangeloos in en ontvangt geen enkele vergoeding voor het maken & bezorgen van een 'icing smile' taart. 
D.m.v. het maken & leveren van een prachtige taart voor ernstig zieke kinderen en hun broertjes/zusjes, die jarig zijn of iets anders zeer speciaals te vieren hebben, hopen wij als vrijwilligers een lach op het gezicht van het kind / de kinderen te toveren en voor heel even het ziekzijn te laten vergeten. 

--------------------------------------------------------------

 

 

Voor alle vragen over de verzendopties en kosten, *klik hier* 
Voor alle vragen over de betaalopties, *klik hier*

 

Voor alle overige vragen, neem contact op via de klantenservice.  

© 2020 - 2022 RoricoTaartenShop | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel