Veelgestelde vragen:

Black friday 2020 acties:
-kortingen kunnen niet achteraf worden verrekend. 
-proefzakje bakmix wordt automatisch toegevoegd bij orders boven de 15 euro. Bedrag is na gebruik van eventuele kortingscodes en excl verzendkosten. 
Niet geldig bij orders met 'versgemaakt' (zoals versgemaakt voor sint - traktaties - cupcakes etc)
-de meerdaagse actie is geldig van woensdag 25 nov. t/m zondag 29nov
-de kortingsactie is uitsluitend geldig op black friday zelf = vrijdag 27 november. 

  
Moet ik een account aanmaken?

- Nee, er hoeft geen account aangemaakt te worden, er kan besteld worden als 'gast'. Het nadeel hieraan is dat de orders niet online kunt ingezien kunnen worden. Je wordt via de mail op de hoogte gehouden van de voortgang van uw order.  
- Er hoeft ook geen account aangemaakt te worden om de nieuwsbrief te ontvangen. Let wel goed op dat er een juist email adres invoert zonder typefouten, we krijgen regelmatig foutmeldingen dat een adres niet correct is. Afmelden voor de nieuwsbrief kan altijd. Hiervoor staat een link onderin de nieuwsbrief.


Ik ontvang geen (bevestigings) email en/of nieuwsbrief, hoe kan dat? 

  • Als het een emailadres van hotmail/gmail/yahoo/live betreft, gebeurd dit regelmatig.
    Deze servers gooien de mails steeds vaker naar de spam/trash/reclame/ongewenst mappen.
    Dit kan worden voorkomen door info@roricotaartenshop.nl toe te voegen aan de "veilige lijst van afzenders"
  • Bij gebruik van een emailadres op/van het werk, kan dit aan de instellingen van de server van het bedrijf liggen, deze staan dan vrij streng ingesteld op bijv negeren van nieuwsbrieven, dit komt voornamelijk voor bij de erg grote bedrijven. 
  • De bestelling is niet juist afgerond, in dit geval is er ook geen bevestiging in beeld geweest, maar ging het beeld weer terug naar de (gevulde) winkelwagen. Dit gebeurd wel eens bij de keuze "afhalen" i.c.m. "vooraf overmaken". 
  • Bovenstaande is niet op mij van toepassing:
    Er kan tijdens bestellen een typfout zijn gemaakt bij het invullen van de gegevens. Je ontvangt dan inderdaad geen mail of nieuwsbrief.
    Hier krijgen we meestal geen melding van omdat het een bestaand mailadres van een ander kan zijn.
    We krijgen wél een melding als het foutieve mailadres helemaal niet bestaat. We proberen u dan even op de hoogte te stellen via whatsapp over uw bestelling. 
    Bij uitsluitend nieuwsbriefaanmelding kunnen we helaas geen contact opnemen bij foutieve email adressen, doordat we geen extra gegevens hebben.
    Graag weten hoe het ervoor staat met de bestelling? Neem gerust contact op via de klantenservice, indien je een account heeft aangemaakt, kunnen we vaak je email wel bijwerken, zodat je er alsnog bij kan.  


Hoe kan ik contact opnemen?
Onderaan de pagina staat het email adres, de knop voor FB Messenger en de knop met nummer voor Whatsapp. Via de pagina 'contact' kan er ook een contactformulier worden ingevuld. 
- Ik probeer te bellen, maar het telefoonnummer werkt niet? -
Dit klopt, het nummer welke op de site vermeldt staat, is uitsluitend werkzaam voor Whatsapp. 
Naar dit nummer kan niet worden gebeld en er kan geen sms naar toe worden verzonden. 

 

Kan ik komen shoppen in de winkel?

Nee, Rorico Taarten & Shop is geen winkel.
Alles loopt via de webshop, zowel uitzoeken en bestellen als de betaling. 
Afhalen is wel mogelijk, hiervoor spreken we een dag & tijdstip af. 
Wel graag komen op/rond het afgesproken moment en niet een half uur later of eerder. 
We blijven niet wachten en we zijn ook niet de gehele tijd aanwezig. 


Wat zijn de betaalmogelijkheden?

  • Kies betalen met iDEAL voor de snelste verwerking. iDEAL wordt verwerkt door Mollie BV. 
    iDEAL geeft direct na betaling het sein dat de betaling heeft plaats gevonden. De order wordt direct goedgekeurd/verwerkt zodra de betaling geslaagd is. 
  • Keuze vooraf betalen per bank. Je ontvangt de betaalgegevens op de factuur en maakt het handmatig over o.v.v. het ordernummer. Let op: De order wordt pas verwerkt zodra de betaling daadwerkelijk staat bijgeschreven, een bewering of screenshot van betaling volstaat niet. Sommige banken hebben een langere verwerkingstijd. 
  • Nieuw: Klarna Achteraf. Bestellen, en pas na ontvangst betalen, ideaal!
    Echter zijn hier de kosten zo hoog van voor een kleine ondernemer, dat deze rechtstreeks worden doorberekend aan de klant. Het bedrag varieert n.a.v. het bestelbedrag.
    De order wordt pas verwerkt zodra Klarna goedkeuring geeft.

 

Eén van mijn bestelde artikelen heeft een langere levertijd, wanneer wordt mijn order verzonden?

De order wordt verzonden zodra deze compleet is. Mocht deze levertijd langer dan een week bedragen, wordt er contact opgenomen om te overleggen. Contact wordt eerst via email geprobeerd. 
 

Eén van de artikelen is 0 (nul) geleverd. Hoe kan dat?

Het kan soms gebeuren dat er op ongeveer hetzelfde moment een laatste artikel wordt besteld, of niet juist is afgeboekt bij bijvoorbeeld breuk, waardoor de voorraad online een klein moment scheef loopt met de huidige voorraad. Het artikel is bij het verwerken van de order daardoor niet meer op voorraad. 

  • Om de order toch z.s.m. te verzenden, wordt het product als nullevering op de pakbon geplaatst.
  • Het bedrag van dit product is op moment van verzenden reeds terug geboekt via de gehanteerde betaalwijze bij het plaatsen van de order, en kan je binnenkort terug op uw rekening verwachten. 
  • Gekozen voor Klarna achteraf? Het bedrag wordt in mindering gebracht bij Klarna, de betaalkosten van Klarna worden ook automatisch aangepast (verminderd) 
  • Een nieuwe factuur kunt u downloaden/printen vanuit uw account bij 'Bestelhistorie' en wordt ook automatisch toegezonden per email. 
     

Wanneer wordt mijn order geleverd?

Zodra de betaling is goedgekeurd door Mollie iDEAL, of bij 'vooraf overmaken'  het orderbedrag bijgeschreven is, of door Klarna is goedgekeurd, wordt uw order verwerkt.
Als dit voor 12.00 uur 's middags is, wordt de order dezelfde dag nog verzonden!
In de drukke Decembermaand zit vaak wat vertraging in deze goedkeuringen, hier wordt rekening mee gehouden en de tijd wordt iets opgerekt. 
Bij verzending wordt standaard de track & trace toegestuurd. 
Hou in de drukke feestmaanden rekening met vertraging in leveringen van PostNL. 
 

Wanneer is het een brievenbuspakje en wanneer pakket?

Wanneer de verzendkosten van uw order € 4.25 zijn (tarief 2020), betreft het een brievenbuspakje.
Een aantal producten zijn geselecteerd welke in een brievenbusdoosje passen en onder een bepaalde waarde zitten. Dit zijn bijvoorbeeld de acryl caketoppers. 
Wanneer de verzendkosten € 6.99 of hoger zijn (tarief 2020) betreft het altijd pakketpost. 
 

Ik ben wat vergeten, kan ik nog wat toevoegen aan mijn order?

Ja, zolang de order nog niet is verwerkt, kan je nog producten toevoegen. Volg onderstaande stappen. 

  • Bestel de extra toe te voegen producten op dezelfde manier als de eerdere order incl. dezelfde betaalwijze. 
  • Kies 'afhalen' zodat er geen extra verzendkosten worden berekend.
  • VERMELD in het opmerkingenveld, bij welk ordernummer het moet worden toegevoegd!
    (vergeet dit absoluut niet, om vertraging te voorkomen) 
  • Zorg dat je dit nog sowieso voor 12.00u 's middags doorgeeft, anders kan het gebeuren dat dit niet meer tijdig wordt verwerkt.
    Twijfel je of is het net ná 12 uur? Stuur even een whatsappje om te vragen of het nog kan. 
     

Kan ik mijn order nog annuleren?

Ja, zolang de order nog niet is verwerkt, kan je de order kosteloos* annuleren. Zorg dat dit nog sowieso voor 12.00u 's middags is doorgegeven, anders kan het gebeuren dat dit niet meer tijdig wordt verwerkt. 

  • De terugbetaling van uw order betaald met iDEAL: het bedrag van uw order wordt direct via iDEAL van Mollie weer teruggestort. Hier kunnen een paar werkdagen overheen gaan voor het weer bij u op de rekening staat. 
  • Bij 'vooraf overmaken' of bij Klarna achteraf, vervalt de betaalplicht na annulatie. 

*Indien er vaker dan normaal orders worden geannuleerd door 1 klant en/of adres, zullen er annuleringskosten ingehouden worden, aangezien de bank hier ook behoorlijk hoge kosten voor rekent. 
 

Kan ik mijn order geheel/gedeeltelijk retourneren?

Ja, dit is onder bepaalde omstandigheden mogelijk. Hier zijn kosten aan verbonden.
Kijk voor meer informatie bij "ruilen/retourneren".
 

Wordt er ook verzonden buiten Nederland?

Nee, er wordt alleen binnen Nederland verzonden. Mocht je aan de Nederlandse grens wonen, kan je het wel op een PostNL pakketpunt laten afleveren (maximaal 15 kilo) en daar zelf afhalen. 
 

Ik heb een verkeerd product ontvangen, wat nu?

Natuurlijk kan dit per abuis heel enkel voorkomen.
Neem binnen 24 uur* na ontvangst van de order contact met ons op.
Wij zullen zorgen dat dit z.s.m. wordt rechtgezet.
*Latere meldingen worden niet in behandeling genomen. 
 

Wij zoeken prijsjes voor......

Rorico stelt géén prijzen beschikbaar voor diverse evenementen, verlotingen, doelen etc. 
Rorico steunt reeds diverse goede doelen en is reeds sponsor van een aantal plaatselijke verenigingen. 
Ook is Rorico 1 van de vele vrijwilligers van de stichting Icing Smiles, de vrijwilliger zet zich volledig belangeloos in en ontvangt geen enkele vergoeding voor het maken & bezorgen van een 'icing smile' taart. 
D.m.v. het maken & leveren van een prachtige taart voor ernstig zieke kinderen en hun broertjes/zusjes, die jarig zijn of iets anders zeer speciaals te vieren hebben, hopen wij als vrijwilligers een lach op het gezicht van het kind / de kinderen te toveren en voor heel even het ziekzijn te laten vergeten. 

 

Hoe werkt de kortingscode voor thuisbakkers met KVK?

Thuisbakkers met geldig kvk en btwnummer kunnen een unieke kortingscode aanvragen om met 7,5% voordeliger in te kunnen kopen. Hieraan zijn voorwaarden verbonden.
Voorwaarden:

  • Je hebt een geldig KVK nummer en BTW nummer voor je thuisbakkers bedrijf(je). Andere doelgroepen kunnen geen aanspraak maken. 
  • Deze code is 1 jaar geldig en kan op verzoek steeds met 1 jaar verlengd worden. Tussentijdse wijzigingen in voorwaarden zullen pas bij een nieuw verlengingsjaar ingaan. 
  • Minimaal orderbedrag is € 65.00
  • Deze code geldt ook op aanbiedingen!
  • De code is niet te gebruiken in combinatie met andere codes, er kan slechts 1 code per bestelling ingevoerd worden. Bekijk dus voor jezelf wat de voordeligste optie is. 
  • De code geldt niet voor de producten onder het menu item 'vers' , niet voor workshops en niet op verzendkosten.
     

 

Voor alle overige vragen, neem contact op via de klantenservice.  

© 2020 RoricoTaartenShop | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel